Reis mee met Guido en Lilian

Twentepad van Almelo - naar Oldenzaal 30 km

Er is nog het een en ander te wandelen vanaf Schoonebeek naar Kleef over het Noaberpad, haha dat besef ik. Het traject dat daar ligt te wachten is een stuk door Duitsland met weinig openbaar vervoersmogelijkheden. Het maakt dat dit traject inclusief reizen (paar uur) en afstand (39 km) minimaal 3 dagen in beslag neemt. En dat is niet altijd tot onze beschikking, vooral in de zomer neigen we tot van-alles-en-nog-wat, kampeerweekenden, tandemfietsen, motorrijden, weekendjes naar een stad en ook nog een half jaar sabbatical. M.a.w. Het Noaberpad wordt zeker vervolgd!

In het weekend voor Kerst 2023 was het uitzonderlijk nat overal in de landerijen, dat is te zien op de foto's.

Twee dagen Almelo-Hertme 12 km en Hertme-Oldenzaal 18 km.

Sommige beken waren overstroomd waardoor paden niet meer begaanbaar waren. Tuurlijk, schoenen uit en broek omhoog had gekund. Toch is dit zonder handdoeken in de winter een uitdaging die ik niet wilde. Dat er wild stromende rivieren en beken kunnen bestaan in Nederland was nieuw voor mij.