Reis mee met Guido en Lilian

LAW 10 Noaber pad deel etappe 6 en etappe 7 van Emmer Compascuum naar Weiteveen

Lange saaie rechte stukken afgewisseld met mooie stukken natuur.

Afwisselend landschap, het weer was ook afwisselend.

Oh ja tip. Kijk altijd voorop de bus welk nummer bus je instapt.

Oók in Drenthe.

Ook in Drenthe, daklozen. Geld voor mangiare. Of toch de booze. Maar blij was ie.

Misschien leuk om te vermelden. Met volle bepakking zijn we twee dagen zelfvoorzienend. Tent, eten alles bij ons.

Rugzak A ruim 19 kilo, Rugzak B 11 kg.

Best pittig. Daarom kortten we de dagen in kilometers naar ongeveer 14 km per dag. Het werd uiteindelijk dag één 13,7 km en dag twee 15,6 km.

Een deel van het Noaberpad loopt over Scholtenzahte. Een landbouwbedrijf van ongekende grootte dat tevens een landgoed cq. bos behelst. Een modern landgoed. De website van Scholtenzahte.

De weervoorspellingen was wisselvallig met 10 mm regen. Die 10 mm is gevallen maar alleen toen we in de tent sliepen. Overdag zonnetje 20°. Purrrrfect wandelweer. Voor niets regenjas, extra onderbroek en wandelponcho meegezeuld.

De GPX track in onze Garmin bleek een oude. De route is verlegd. Al een tijdje. Gelukkig zijn er onderweg kaartjes op paaltjes. En natuurlijk de rood witte LAW bewegwijzering. Knappe jongen die verdwaalt.

Klik hier voor de bijbehorende foto serie

Ellen

Wat heerlijk. Krijg er zo zin in. Stoer ik weet inmiddels van vorig jaar zomer wow rond Nijmegen en maart Nepal hoe zwaar zo'n rugzak is.

Mooie fotos. Tot gauw xxx