Reis mee met Guido en Lilian

Kununurra - Purnululu - Kakadu

Hey daar!

Zo te lezen is het warm in Nederland. Goed te lezen. Wij gaan zo weer een gebied in (Kakadu) waar de nachttemperaturen overeenkomen met jullie dagtemps. Zo te lezen vinden jullie het allemaal geweldig om met ons mee te genieten dus hier komen weer wat verhalen en fotos en filmpje (nu de goede?)

Qua foto ruimte allemaal bedannkt; voorlopig zitten we wel goed want we hebben nog niet eens de helft opgebruikt.

Inderdaad zag je de vorige keer een aap op een rots met een peuk. Doen ze hier allemaal, en allemaal aan de Drum. Ook een dingo zag je langs komen. We hebben nog geen slang in de tent gehad; wel eentje voor de wielen en een joekel van een spin in de douche (10 cm?). Ook kwamen we gister een lijkbleke motorrijder tegen die over een slang was gereden en bang was dat het dier in de bagage hing. hihi. Ook hoopjes dode koeien; Roadtrains stoppen echt niet. Wij kopen ons beef gewoon netjes in de supermarkt.

We zijn van de Gibb river road naar Purnululu gereden; ook bekend als de Bungle Bungles, waar ik (Guido) een mooie helivlucht heb gemaakt. Het is een zeer bijzonder geologisch gevormd berglandschap dat uit het niets opmhoog gerezen lijkt. Sinds 1980 is het gebied pas bij het grote publiek bekend geworden.Bekijk de fotos!

Nu zijn we in Katherine en verlekkeren ons aan alles in de supermarkt na weer een tijdje bush kamperen. Gister een trip van 700 k over asfalt gemaakt :( en als er een afslag naar een dirt road voorbij kwam, keken we allebei verlekkerd vol verlangen naar de keien en het stof. Lilian is al een echte dirttracker geworden, ze bezorgd ons menig smooth ride, in tegenstelling tot mijn weggedrag dat meer is van doorhobbelen en net iets te laat remmen voor de kuilen. Alhoewel ik (Lilian) eerst goed gekeken heb hoe Gui het deed en heb de kunst afgekeken. Maar een Toyota Landcruiser sleurt je echt overal doorheen, het is een zeer sterke fijne auto. Hoe hoog de auto op zijn wielen staat is belangrijker dan de 4 wielen aangedreven; die hebben we maar een paar keer gebruikt.

Ok. het uploaden van filmpjes duurt echt een eeuwigheid hier in de Outback; dus die hebben jullie tegoed als we terug zijn; daar hebben we tenminste fijne broadband verbinding.

Tot de volgende keer

Liefs G&L

jenny

Nou, daar werd ik toch even op mijn wenken bediend. Goed om te lezen dat jullie nog steeds volop genieten en de verhalen klinken nog steeds als 1 groot en mooi avontuur.
Het is hier inderdaad genieten van het mooie weer, dit duurt nu bijna 2 weken, dus weer tijd voor een verandering en die zit er nu ook aan te komen.
Zondag ga ik met Marja samen naar het verjaardagsfeestje van opa, ook daar gaat alles goed.
Tot het volgende verslag, liefs en dikke kus voor jullie.

ans

Het regent nu hier en morgen wordt het weer gewoon 17 gr. Jullie filmpje kon ik de vorige keer goed bekijken. Was niets mis mee. Ik durfde zelf al niet over slangen te beginnen. Heb daar heel wat enge verhalen over gelezen. Pas op voor de bruine huisslang!
Met de poezen gaat het goed. Heb al 2 teken bij X er uit gedraaid. Wat kan die kat schreeuwen zeg. Hij mist je Guido. Geniet nog even, want de tijd schrijdt voort.
Pas goed op elkaar. Liefs.