Reis mee met Guido en Lilian

Middle Lagoon - Derby

Na een paar dagen van gewenning hebben we Broome verruild voor Middle Lagoon. Een afgelegen plek in aboriginal land, waar zwemmen, snorkelen en hangen het enige is wat er te doen valt. Dat blijkt meer dan genoeg. De weg er naartoe is hobbelig rood en stoffig. Een backtrack aangewezen door aborignals voert door een droge rivierbedding met diepe kuilen. Langzaam raken we vertrouwd met de 4wd.

Middle Lagoon is een afgelegenplek waar bijna geen mensen komen. We zitten nagenoeg alleen aan het strand en hebben genoeg bomen voor de broodnodige schaduw. 's ochtends de eerste levende kangaroes gespot, boxend en wel. Super! Ook mijn eerste snorkel les gehad. Het aquarium is nog wat smerig zo dicht bij de kust (verder durf ik niet) maar de vissen niet minder kleurrijk. Bali belooft wat.

Voor Guido was het snorkelen een overwinning, voor mij (Lilian) het met de 4WD door los zand, kuilen, hobbels, stenen etc. Met angst en beven zat ik de eerste kilometers achter het stuur, maar geweldig hoe snel de gewenning gaat, nu durf ik zonder aarzelen een pad met kuilen en stenen op!!!! Gister hebben we in Broome te horen gekregen dat de Gibb River Road open is sinds gister!!!!! Dus we gaan de 662 km lange dirttrack doen! Vanmiddag rijden we het eerste stuk naar Windjama,

Onze dag bestaat uit opstaan om 6.00 AM. Insmeren met suncsream, en als het donker wordt (6.00 PM) zorgen dat je je insmeert met repellant tegen de muggen. Meestal liggen we om half 10 al wel te slapen. Een mooi ritme!! Het is warm overdag maar ook snachts. Ik denk dat we nog geen temperaturen onder de 20 snachts hebben gehad. Heerlijk en de sterrennachten zijn fabulous.

Zie de bijhorende foto's voor de sfeer en achtergronden, we proberen regelmatigeen update te maken als het kan. De verbinding en de computers hier zijn echt pre-histrorisch en gaat niet altijd even goed. Any way , liefs voor iedereen en we gaan nog steeds goed!

Cheers mate!

Reacties

Reacties

Marja

Ja ja, sunscream, prehistorische pc's en repellant. Klinkt als een echt fantastisch land! :) Boksende kangoeroes maken het dan weer wat minder aantrekkelijk ;p.

ans

Veel succes op de lange trek over de dirtroad. Ik hoop, dat jullie genoeg smeersels bij jullie hebben.
Hier is het weer echt hollands. Regen en zon en 16 graden.

Frans en Margreet

Wat een heerlijk avontuur waarin jullie je samen hebben gestort. Langzaamaan kruipen hier de maximumtemperaturen in de richting van jullie minima.
Dat van die boksende kangoeroe's, lijkt me prachtig. Goeie reis verder. We zijn jaloers.
Liefs

Alie

Hallo jongelui, ik lees dat alles goed verloopt de reis en met jullie samen. Hier gaat ook alles goed.
Op de foto,s mogen jullie ook wel in beeld want we kennen Guido niet. Ik wens jullie nog fijne weken toe.
groeten Alie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!