Reis mee met Guido en Lilian

GoedGoaoaoaoan!!!!!!!!

Hallo iedereen!!!

Allemaal bedankt voor de reacties! Erg leuk om te lezen. Blijven schrijven!

Hierbij een eerste verslagje uit het dampie hot Broome, WA. Broome is de uitvalsbasis naar de Kimberley. We zijn dinsdagochtend met het vliegtuig aangekomen (een Fokker 100, een van de prettigste vliegtuigen tot nu toe, lange leve Anthonie!) in Broome en hebben daar direct onze huge 4WD opgepikt. Gelukkig heeft Guido meer verstand van motoren ;). Nee hoor het is een goed ding maar wat groot. Het is zoiets als rijden met wel 7 handicaps. Een diesel, links schakelen, links rijden, 2 meter 80 hoog dus niet onder de bomen doorrijden Lilian. Het is een hele belevenis maar we beginnen al vertrouwd te raken met het verschil tussen de ruitenwisser en de knipperlichten. Tsja en wat het water en de luchtvochtigheid betreft. lekker warm hier. douchen is volstrekt zinloos of liever het afdrogen. We zijn zo lek als een mandje en het water kan je beter over je heen gooien dan de moeite nemen het op te drinken. Wakker worden van de vogels zo tussen zes en half zeven is schitterend. Je ziet ze niet, maar horen!

Na de eerste nacht beetgaar gekookt te zijn in de camper en weinig nachtrust te hebben gehad, hebben we hetbeste besluit van de vakantie genomen ener een klein tentje bij gekocht, of is de auto nou zo groot. Hoe dan ook het slaapt beter en biedt nog meer ruimte ook.

Al veel aboriginals gezien ook. in groepjes rondhangend en tegen de avond laveloos en schreeuwend. niet allemaal natuurlijk , wel erg veel. Alles en iedereen rijdt hier in een 4wd, zelfs met caravan geschikt voor de betere zandpaden.

Gister heerlijk gezwommen in de oceaan bij een watertemperatuur van bijna 32 graden, waar is mijn badeend??

Verder hadden we het geluk om de beroemde Staircase to the Moon te zien. Een verschijnsel wat 1 keer per maand voorkomt en waarbij het lijkt alsof half Australie uitloopt om het te zien. Het is de volle maan, schitterend in het lage moerasachtige water van de baai ten oosten van Broome. De spiegeling in het water vormt een soort trap. En ja, inderdaad, het is de moeite waard, erg mooi.

Vandaag gaan we inderdaad kijken of de Gibb River Road al geheel open is, en langzamerhand moeten we maar eens een keus maken of Cape Leveque een optie is. Een afgelegen schiereiland, zonder voorzieningen, erg slechte weg maar een super mooie plek aan de kust. Het valt niet mee hoor, voor welke keuzes je allemaal komt te staan in zo'n vakantie. Nee dan kun je maar beter werken, hoef je je niet druk te maken ;).

ans

Leuk om jullie reis zo te volgen. Op de foto's te zien is de auto inderdaad groot.
Guido je ziet er al echt uit als een Aussie.
Met beetgaar bedoelen jullie toch niet voor de muggen e.d.?
Met de katten gaat het goed. Ik heb ze allebei al gezien. X komt meteen kroelen.
Veel plezier.

Marije

Wauw, helemaal geweldig! Klinkt alsof jullie een goede tijd (gaan) hebben. En ook gezwommen in de oceaan- nog leuke dieren ontmoet daar? Ben benieuwd waar jullie terecht gaan komen. Is leuk om jullie zo te kunnen volgen!
Liefs, Marije

Hanny

en ik maar denken: nu komt t: een heel verhaal over je petje...Guido, althans, dat deed de titel vermoeden!
Geweldig, wat jullie daar beleven.
Lieve groet en goed gaon!!!
Hanny

jenny

Even een berichtje uit je huis, Lilian. Het is hier prettig toeven, eindelijk ook echt goed weer, lekker buiten, wijntje enz. We vermaken ons prima. Woensdag gaan we vanuit hier naar opa.
Hoe is het in de bush, is de weg een beetje bereidbaar? Nog steeds lekker warm? Ik ben benieuwd wat jullie weer allemaal tegengekomen zijn.
Genieten maar en een kus, Jenny en Anna

Gre

Hoi Lilian en Guido,

leuke verhalen hoor van de andere kant van de wereld.
We zijn net terug van onze vakantie op Sardinie.
Geweldig eiland, ruig als de rocky mountains en tropisch als een bounty eiland. Dus waarom zover weg gaan eigenlijk?
Het avontuur is maar twee uurtjes vliegen. Kom maar eens foto's en film (Henri heeft een nieuwe camera) kijken.
Maar ik lees jullie verhalen met plezier en ben blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Pas op voor spinnen en krokodillen. En graag een foto van een boksende kangoeroe want dat spreekt mij als fightmaster natuurlijk wel aan. Groetjes van Gre en de rest van de familie.