Reis mee met Guido en Lilian

Gibb River Road - Kimberly - enige achtergrond informatie

De Kimberly W.A.

Western Australia is reusachtig. Het is verreweg de grootste staat in Australië en met een oppervlakte van 2,5 miljoen vierkante kilometer is de staat veel groter dan West-Europa en Scandinavië samen. Als Western Australia een land zou zijn, zou het op 8 na het grootste land ter wereld zijn - en het leegste. Slechts 1,8 miljoen mensen leven in deze staat.

Gibb River Road
De Gibb River Road is een bijna beruchte track van Derby naar Kununurra dwars door de Kimberly in Western Australia. Dit is de road trip voor de die-hard outback fans! Je scheurt dwars door een van de ruigste én mooiste gebieden van heel Australië! De Gibb River Road is een dirt road van bijna 650 km. Onderweg zie je diepe kloven, kleurige rotsen, watervallen en rivieren waar je heerlijk kunt zwemmen. Je kunt deze grotendeels met een gewone auto doen maar voor de meest woeste gedeeltes heb je een 4WD nodig. Van december tot april is de weg onbegaanbaar vanwege het regenseizoen en de route wordt weggevaagd.

Hier vind je een kaartje met de roadconditions :

Op dit moment is het een beetje spannend of de Grr open is als wij op 22 april aankomen. 'The Wet' loopt ten einde op dit moment maar met de natuur valt niet te spotten.

Be a traveler, not a tourist.

arjan

Goed idee, wat ziet het er gelikt uit.
We kunnen bijna niet wachten tot jullie weggaan.
Pas op jezelf en veel plezier.
Liefs, Arjan en Joke

Monique

Leuk om jullie te volgen, gaan we zeker doen
Geniet van alles!!!

liefs, Monique, Maarten en de rest